• STARTER PACK ZAČÍNAJÍCÍHO BLOGERA #1 •

Ahoj všichni, 
každý nějak začínal a každý dělal na začátku chyby - spoustu chyb. Člověk se přece nenarodí s tím, že bude profesionální bloger. A tak musí tvořit, zkoušet, zjišťovat, že výsledek jeho práce je příšerný a znovu tvořit a zkoušet, protože jednou to přece musí vyjít. Pokud jste nezačali blogovat už v nějakém rozumném věku, ale jako já třeba v 8 letech, tak se určitě uvidíte v některém z bodů na tomhle Starter packu začínajícího blogera. 

první článek
První článek je nesmírně důležitý - musíte jím zaujmout budoucí čtenáře, lehce nastínit, kam bude vaše tvorba směřovat.. A co může být lepšího než článek 20 faktů o mně?! Budu upřímná - úplně všechno. Je sice krásné se na začátku představit a přiblížit se čtenáři tím, že o sobě napíšete pár informací. Ale myslíte si, že někoho by bavilo číst 20 faktů o někom, od koho neviděl ani jeden článek a je to pro něj cizí člověk?
A ještě si tak musím "kopnout do mrtvoly", protože ten článek samozřejmě musí nést anglický název, i když váš blog nemá s angličtinou nic společného a vy umíte anglicky sotva 3 věty. Angličtina je přece in, ne? Tak jí dáme všude - do názvů článků a gadgetů, do horní lišty.. Ale články píšeme jenom v češtině, protože to přece dává smysl!
typický první článek, který vás určitě určitě nadchne těmito obyčejnými a nezajímavými informacemi
vzhled blogu 
Hahaha, proč se tak mučím? Když si vzpomenu, jak vypadal můj první počin upravení vzhledu blogu, automaticky se mi nasadí takový ten "try not to cringe" úsměv. Možnost utvořit vlastní originální vzhled stránky je úžasná věc, ale když se dostane do rukou nezkušeného začátečníka, tak výsledná díla stojí doopravdy za pozornost. 
Teď vám tady poradím, jak světu dokázat, že jste začínající bloger. Na pozadí blogu zvolte nějakou doopravdy křiklavou barvu - co třeba neonově růžovou? Nebo tam rovnou vložte nějaký ukradený obrázek s velikostí 20x20 pixelů, ať se vám vytvoří desítky "dlaždic". Jako písmo rozhodně zvolíme Comic Sans, protože to je prostě klasika, která zaujme každého. A jakou barvu písma?! Určitě nějakou, která se na první pohled "hodí" k neonově růžové - co třeba tmavě zelenou nebo červenou? Tím vytvoříme krásný kontrast barev, který čtenářovi nedovolí zapomenout na náš blog
no kappa, Comic Sans přece vůbec není to nejošklivější písmo, které kdy kdo stvořil... vůbec ne
pravidelnost a kvalita článků 
Nikdy jsem si na pravidelné vydávání článků nepotrpěla, protože zastávám názor, že článek se má psát, když autor dostane nápad, ne když zjistí, že bude třeba pátek a on si nastavil pravidlo, že každý pátek přidá nový článek. Když jsem si třeba já ještě na prvním stupni založila blog, nebyl pro mě problém vydat 3 články denně. To se ale samozřejmě odrazí na kvalitě.
Když pomineme to, že jsem byla ještě malé a slohově neobratné dítě, které psalo články o ničem, musíme si přiznat, že dávat přednost kvantitě před kvalitou je prostě zlo. Je mnohem lepší si počkat, až vás napadne něco vážně dobrého a dát si s tím aspoň trochu práce, než napsat článek bez nápadu. Protože když se autor musí dokopat ke psaní "protože je středa", tak ho to ne vždy musí bavit. A potom se to hodně odrazí v samotném článku a jde to dost poznat. 
Můj předchozí blog skončil právě kvůli tomu, že jsem neměla nápady a odmítala jsem psát prázdné články, které by nic nepředávaly a mě samotnou by nebavily. K tomuto tématu mám mnoho poznatků a myšlenek, o které bych se s vámi chtěla podělit. Tak třeba jednou v nějakém jiném článku.

Věcí, které by se měly objevit na tomto starter packu, je doopravdy hodně. A nechci vás unudit jedním dvoukilometrovým článkem, takže jsem se rozhodla to rozkouskovat. Tak mi určitě dejte vědět, jestli vás baví koncept těchto článků a jaké chyby jste na začátcích dělali vy.


11 komentářů

  1. Skvělý článek! Úplně se v tom vidím. Když jsem začínala měla jsem to podobné, akorát jsem nedávala křiklavé barvy, ale barevné to bylo! Teď když se na to zpětně podívám, říkám si, jak jsem mohla být takhle slepá? Teď už jsem konečně našla to pravé ořechové pro mě a jsem spokojená.
    BLOG: Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem s blogem začínala když mi bylo 15 :-) - v době, kdy se vytvářeli blogy tak leda na lide.cz. Jasný, psala jsem jinak - hodně ulítle, blog vypadal legračně - i když v tý době vlastně ani tak ne. Blogování bylo celkově hodně jiná věc než dneska (taky už je to na druhou stranu víc jak deset let). Dneska chce a bloguje fakt úplně každý. Některý blogy jsou kvalitní, jiný ne. Někdo z toho vyroste a někdo si vybuduje něco dobrýho. Každopádně to, co říkáš je pravda - sama se někdy usmívám, když už takový blog rozkliknu. Pak si vzpomenu na svoje začátky a držím jim palce, ať je čtou aspoň kamarádi a jednou se tomu pak společně smějou. :-) Michelle (www.wish-hope-life.cz)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem se v prvním článku také představovala (ale pod českým názvem a ne s fakty), ale myslím, že nějaký takovýto článek nemá moc smysl. Málo lidí si ho přečte, myslím, že je prostě lepší začít psát, to co psát chceš a až si získáš nějaké čtenáře, tak pak teprve se představit. Jo mimochodem, já s blogem začínala v 10 letech, takže taky nic moc kvalita :D
    A ten odstavec o vzhledu blogu? Ten mne rozesmál, připomněl mi mé blogové začátky, naštěstí jsem z toho už vyrostla..:D
    Já zas zastávám názor, že nějaká pravidelnost by v článcích být měla, když si totiž oblíbím nějaký blog, chci si na něm i něco přečíst a ne čekat měsíc, než autorku napadne jeden článek...
    O tomto tématu jsem taky nedávno psala článek, možná si ho už viděla :)

    eLblog

    OdpovědětVymazat
  4. Každý sme nejako začínali :D ja som asi v 12tich, ale myslím že dizajn bol celkom decentný :D . A nepridávala som veľa článkov za deň, skôr dva, potom som zistila že neni o čom písať a založila som si ďalší blog s celkom inou témou, ktorý dopadol rovnako. Začiatky sú hold ťažké, ale niektorí ich zvládajú obstojne :3

    OdpovědětVymazat
  5. Yes pls! Víc takovejch článků. <3

    OdpovědětVymazat
  6. Haha, si to docela vtipně a přesně pojala :D ale teda já se nemám co smát, zrovna s tou angličtinou to občas dělám taky :D :X
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  7. Vystihla si to skvelo, tie pozadia a farby, to je asi klasika u mládeže. :D

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat